Reeditare din data de 3 aprilie 2011
Multe lucruri ne îngrijorează în ziua de astăzi. Dar pe mine unul mă îngrijorează cel mai mult: faptul că ateismul, această plagă implacabilă a societății seculare, acest cancer care va cangrena inimile oamenilor, este într-o continuă expansiune, în detrimentul creștinismului. Jurnalistul Ionel Dancu afirmă pe http://www.adevarul.ro/societate/viata/Religia-cale-disparitie-tari_0_449955464.html că numărul persoanelor fără afiliere religioasă, recte al ateilor, a crescut în Australia, Austria, Canada, Cehia, Finlanda, Irlanda, Olanda, Noua Zeelandă și Elveția. Astfel, concluzia pe care cercetătorii au tras-o de aici este că în aceste țări religia va dispărea total. În America, procentajul ateilor este de 15%, iar în Marea Britanie și Țara Galilor – 65%!
Pe de altă parte, Nigel Barber în articolul „De ce ateismul va înlocui religia” (în traducerea d-nei Alina Mihaela Barbu) afirmă că ateismul este în continuă dezvoltare mai ales în țările civilizate și că – chipurile! – rata religiozității este invers proporțională cu rata dezvoltării inteligenței. Domnia sa abordează acest subiect strict din punct de vedere psihologic, afirmând, pe lângă multe altele, că cea mai mică incidență a ateismului este în țările subsahariene. Deci, din punctul domniei sale de vedere, este clar: credincioșii (fie ei creștini sau de alte religii) sunt niște inculți! Redau, în cele ce urmează, un fragment din articolul domniei sale: „Pe lângă a fi opiumul popoarelor (așa cum o denumea cu dispreț Karl Marx), religia mai promovează și fertilitatea, în special prin susținerea căsătoriei (ah, ce-i mai doare pe unii subiectul acesta al căsătoriei între persoane de sex diferit! – n.n.), conform informațiilor extinse expuse de Sanderson (2008). În țările agricole familiile numeroase sunt preferate deoarece sunt o sursă de muncă gratuită. În dezvoltatele țări ateiste femeile au familii extrem de mici ca număr și nu au nevoie de religie să le ajute să crească familii numeroase.” Prima întrebare care îmi vine în minte este: oare să fie vreo legătură între toate acestea și rata semnificativ mai ridicată a avorturilor în aceste țări comparativ cu țările preponderent agricole? Eu cred că DA, este o legătură! Care? Timpul va da răspunsul!
Alte informații găsiți aici și aici.
Surse de informație: http://www.adevarul.ro/societate/viata/Religia-cale-disparitie-tari_0_449955464.html și http://www.psihoterapie.net/articole/psihologie/de-ce-ateismul-va-inlocui-religia.html.
Update: Întrebare adresată psihoterapeutului Iris Gogorici: Te-ar deranja o Biblie?
4 aprilie 2011 la 12:59
Ateismul nu e in continua expansiune ci e un rezultat al lipsei marturiei in cazul crestinilor.Datorita practicilor gen inchizitie oamenii au ajuns sa il urasca pe Dumnezeu.
4 aprilie 2011 la 17:08
Păi și asta este tot un fel de expansiune. Este ca un cancer care, în lipsa antidotului, se extinde continuu până la moartea pacientului. Ca o glumă macabră, după ce pacientul moare, mor și celulele canceroase! Dealtfel, și în Biblie scrie clar despre lepădarea de credință din zilele din urmă!
4 aprilie 2011 la 21:59
Tovarase, in primul rand, Franta si Olanda au cele mai scazute rate ale avorturilor din lume. Cam si cele mai seculare… Romania are cea mai mare rata a avorturilor din Europa… dupa Republica Moldova!
Franta si Olanda se mai afla printre tarile cu cele mai mari coeficiente medii de inteligenta din lume… http://en.wikipedia.org/wiki/IQ_and_the_Wealth_of_Nations
Hai sa sarim si peste faptul ca sunt cele mai frumoase, civilizate si libere tari din lume… (si cu cele mai frumoase femei)
Si peste faptul ca, daca n-ar fi existat Franta, limba romana acum ar fi fost limba slavica… macar de-ar fi ajuns sa existe vreodata Romania!
Singura consolare este ca cunoastem povestea caderii lui Lucifer!!
4 aprilie 2011 la 22:30
Am de făcut câteva comentarii:
1) nu sunt dintre cei care agreează termenul de „tovarăș” folosit în sens peiorativ;
2) Franța, Olanda, țările scandinave și în general țările unde ateismul este în expansiune (cuntinui să susțin acest lucru), mai ales cele din N și V Europei au rata natalității foarte scăzută, deci se poate deduce logic că acest lucru este direct proporțional cu rata scăzută a avorturilor;
3) tot în aceste țări rata criminalității de toate felurile (inclusiv rata consumului de droguri) este mai mare decât printr-alte părți ale Europei;
4) eu nu am absolut nimic cu aceste țări; am spus de atâtea ori că dacă aș avea posibilitatea să vizitez lumea, prima țară pe care aș vizita-o este Franța, iar primul oraș este Parisul, un oraș drag inimii mele; limba franceză eu o consider a doua mea limbă și îmi place foarte mult, dar în ciuda acestor lucruri nu pot să nu spun lucrurilor pe nume. Se pare că am uitat că nu cu mult timp în urmă francezii ne considerau o națiune de țigani.
5) și dacă nu ar fi existat Franța limba română ar fi fost tot de origine romanică pentru simplul fapt că cele două limbi au apărut cam în același timp, din câte știu eu. Dar se poate să mă înșel. Totuși, limba franceză a suferit și ea anumite schimbări și influențe din partea altor limbi de-a lungul timpului. Asta înseamnă că nu mai este o limbă romanică?
5 aprilie 2011 la 9:59
1. Pai nu e intentia mea ca termenul sa fie peiorativ. Eu sunt adept al comunismului :)))
2. Nu este clar ce vrei sa spui.
3. Ma indoiesc.
4. Pentru ca asta suntem. Chiar apreciez ca ne-au facut un compliment.
5. Pai limba romana moderna a aparut in urma intelectualilor scoliti in Franta, Germania… in timpul iluminismului. Fara aceasta influenta, ne-am fi dizolvat in mare slava.
Ceea ce vroiam eu sa subliniez este insa ca… statisticile nu spun nimic 🙂
Cu toate realizarile lor lumesti, nu avem niciun motiv sa ii invidiem pe cei pe care prea multa bunastare i-a impins la pierzanie spirituala.
Doar pe mine trebuie sa ma invidieze lumea ca, in ciuda lipsei de bunastare materiala, si in ciuda urei conationalilor, am devenit de o asemenea desavarsire spirituala!
5 aprilie 2011 la 17:35
@Adi:
1) Părerea ta! Deși nu s-ar spune, luând în considerare postările de pe alte bloguri…
2) Tu ai spus că Franța și Olanda se află printre țările cu cele mai mari coeficiente medii de inteligență din lume și că România are cea mai mare rată a avorturilor din Europa (lucru cu care personal sunt total de acord!), iar eu am contrabalansat cu afirmația că tot ele, alături de altele, au rata natalității foarte scăzută. Dealtfel, coeficientul de inteligență este un instrument psihologic care se măsoară, din câte știu eu, cu ajutorul unei scale umane, nu divine! Nu-i așa mare lucru să fii inteligent în felul lumii )sigur că nu este nici un lucru ușor!), dar cel mai bine este să fii un om inteligent din punct de vedere duhovnicesc!
3) Părerea ta!
4) Părerea ta! Din câte știu eu, în România trăiesc puțin peste 2 milioane de țigani autentici. Dacă tu te consideri țigan, eu nu am nimic împotrivă. Și eu iubesc țiganii, dar nu pe ăia care comit fapte antisociale, așa cum nu iubesc nici pe albii care se comportă în acest fel. De fapt… „nu îi iubesc” este mult spus, mai degrabă „nu îi agreez”!
5) Numai că limba română autentică a apărut, după cum bine se știe, cam pe vremea lui Neacșu din Câmpulung… Acum, să fim serioși: limba română, fiind o limbă deschisă, a primit influențe din foarte multe părți. Dacă în zilele noastre sunt în limba română termeni de origine englezească ce nu se regăseau prin dicționarele de acum 50 de ani, asta nu înseamnă că limba română actuală nu va mai exista peste 100 de ani!
Adi, știi cine este Cel Desăvârșit? Este unicul nostru Dumnezeu! Tu spui că ai ajuns la desăvârșire spirituală, iar în felul ăsta tu te faci un mic dumnezeu. Știi ce înseamnă asta? Idolatrie și hulă! Ia seama, deci, să nu cazi în plasa Satanei!
5 aprilie 2011 la 19:21
2. Doamne fereste! Nu stiu ce opinie ai dumneata despre rata natalitatii, dar ideal ar fi sa fie cat mai mica, pentru a evita suprapopularea si a asigura o educatie adecvata copiilor care sunt.
Tragic este ca romanii nu sunt nici macar mai `inteligenti duhovniceste`!
3. Pai nu e vb de parere… e o afirmatie serioasa care trebuie argumentata.
4. Romanii comit fapte antisociale mult mai multe si mai grave decat tiganii.
5. Problema e ca limba romana avea contacte doar cu slavii, turcii si grecii! Singura tara latina cu care romanii aveau contacte era Franta!! Romania e membra a Francofoniei.
termeni de origine englezească… vorbim de cateva zeci de cuvinte, raportat la un fond al vocabularului de sute de mii!
Toti oamenii trebuie sa ajunga la constiinta Hristica, altfel nu au ajuns nicaieri.
5 aprilie 2011 la 19:35
2) Și ce soluție crezi că s-ar potrivi la această problemă? Mă refer la lipsa inteligenței duhovnicești. Și cum poți dovedi asta?
3) Păi argumentează tu de ce te îndoiești.
4) Cred că aici este „jumi-juma`”!
5) Păi la început cred că nici franțuzismele nu aveau o pondere prea mare în masa vocabularului. Și ai văzut ce s-au dezvoltat, mai ales în a doua jumătate a sec. XIX!
Ce înțelegi tu prin „conștiința Hristică”?
5 aprilie 2011 la 20:47
2. Pai vezi usor din fapte care e inteligent duhovniceste si care nu!
Teoretic, nu prea ai ce face… trebuie sa astepti sa treaca generatii sa se epuizeze karma negativa a secole de barbarism.
3. Consumul de droguri da. Dar nu e hotie, omoruri, violuri.
4. Bine 🙂
5. In fine…
Ce intelegi dumneata prin Evanghelie? Care este `vestea buna`?
Mesajul lui Iisus este ca putem si trebuie sa ne facem din fii ai oamenilor Fii ai lui Dumnezeu, dupa modelul lui Iisus.
5 aprilie 2011 la 21:15
2) De acord… cu excepția karmei, în care nu cred!
3) Ei, nu e… e destulă și pe-acolo… jafuri armate și alte alea… hai să fim serioși!
Evanghelia, adică vestea bună este aceea că Isus a murit ca și noi să murim față de păcat și a înviat ca și noi să înviem spre viața veșnică. În concluzie, vestea bună este că există viață după moarte. Și să nu crezi că mă refer la reîncarnare, în care știu că crezi, dar în care eu nu cred!
5 aprilie 2011 la 21:19
jafuri armate????????????
In SUA poate. In Franta si Europa Occidentala lasa oamenii usile deschise si cand pleaca de acasa.
Nu ai cum sa nu crezi in karma.
vestea bună este aceea că Isus a murit :)))))))))))))
5 aprilie 2011 la 21:50
Ei, uite că AM cum să NU cred în karmă, pozitivă sau negativă sau cum „o fi” ea! Pentru că pur și simplu NU CRED!
Iar vestea bună este nu că Isus a murit, ci că EL A ÎNVIAT!!!
6 aprilie 2011 la 7:12
In Franta si Europa Occidentala lasa oamenii usile deschise si cand pleaca de acasa.
Citat de la Adi.
Tizule.Esti sigur de asta?Am fost la ei in tara si credema ca fiecare bloc avea sisteme de alarma,la fel si casele.Zilele cand astia isi lasau usile deschise au disparut.
7 aprilie 2011 la 15:52
Domnule Puchea,
in mod evident n-ati fost atent la cel mai evident lucru din articolul pe care il citati. Este vorba de un articol tradus iar dna Barbu a fost doar traducatorul.
Asa ca nu cu traducatorul va trebui sa va razboiti ci pe mai departe cu autorul articolului…
In rest va urez mult succes in continuare in cautarea&gasirea Dreptei Credinte 🙂
7 aprilie 2011 la 16:32
Stimate domnule Dorin Victor Vasile,
În mod evident aveți perfectă dreptate când spuneți că articolul este doar tradus de d-na Barbu și că nu dumneaei este autoarea. Pur și simplu nu am văzut! De aceea, îmi cer scuze pentru această mică dezinformare, care nicidecum nu îmi este caracteristică! Numai că nu am văzut nici numele autorului pentru a-l cita. Cât privește „războitul”, în niciun caz nu doresc să mă războiesc cu nimeni din simplul motiv că toți suntem creația lui Dumnezeu, indiferent de credința sau religia noastră. Am să vă rog, totuși, să explicați ce ați vrut să-mi transmiteți prin faptul că va trebui să mă războiesc cu autorul articolului. În ce fel?
Vă mulțumesc pentru urarea din finalul comentariului!
8 aprilie 2011 la 7:19
am pus acum numele autorului sa fie cat mai vizibil, imediat sub titlu. M-as bucura daca ati modifica/preciza in textul articolului dvs. numele corect al autorului articolului original, pe care il citati.
„Razboitul” era doar o figura de stil. Tonul textul dvs. este polemic si combativ, e si acesta un fel de razboit, la asta m-am referit.
Daca ateismul este in expansiune sau nu eu personal cred ca este o falsa problema. Lumea e frumoasa pentru ca suntem diferiti si credem in lucruri diferite si asa ar trebui sa ramana in continuare.
Eu personal n-as vrea sa traiesc intr-o lume in care toata lumea sa creada in aceleasi lucruri ca si mine… 🙂
In ceea ce priveste credinta si psihoterapia aveti aici niste cifre interesante: http://www.psihoterapie.net/blog/dorin-victor-vasile/2011/04/dumnezeu-face-parte-din-terapie.html
8 aprilie 2011 la 17:53
Ok! Voi opera modificările de rigoare. Mulțumesc pentru răspunsul dumneavoastră pertinent!
8 aprilie 2011 la 18:01
Gata, am operat modificările!
9 aprilie 2011 la 8:39
ce voiam sa mai adaug la comentariile mele de mai sus este ca am facut la un moment dat un sondaj printre vizitatorii Psihoterapie Net (339 raspunsuri) cu o intrebare simpla si anume „credeti in Dumnezeu?”
83% dintre repondenti au raspuns cu DA, 17% au raspuns NU.
Gasiti sondajul aici: http://www.psihoterapie.net/sondaje/credeti-in-dumnezeu
Asa ca nu cred ca sunt prea multe motive de ingrijorare legate de ateism 🙂
9 aprilie 2011 la 12:29
Pentru mine personal, rezultatele unor astfel de sondaje sunt irelevante. Mulți spun că sunt creștini, dar prea puțini dovedesc! Prea puțini sunt practicanți! Așa că este un motiv de îngrijorare. Somnul națiunii naște monștri! Luați-o ca pe o părere personală!
9 aprilie 2011 la 12:55
Ba, la voi de ce e ziua Domnului duminica??
9 aprilie 2011 la 12:57
De-aia! Și dacă ți-aș explica, tot n-ai vrea să înțelegi! Așa că de ce să-mi mai pierd timpul?
9 aprilie 2011 la 12:37
17% oricum e enorm. E aproape dublu media intregii lumi!
9 aprilie 2011 la 12:41
De acord! Dar te-ai întrebat CÂȚI SUNT NEDECLARAȚI?
9 aprilie 2011 la 12:57
Ce destept…
Ma refer vizavi de adventisti…
9 aprilie 2011 la 13:02
Dacă chiar vrei un răspuns sincer, îți voi răspunde! Domnul Isus a înviat în prima zi a săptămânii. Pe urmă, în Noul Testament nu există nicio poruncă cu privire la ținerea Sabatului. Acestea sunt, în general, motivele pentru care noi sărbătorim duminica.
10 aprilie 2011 la 10:24
Si esti de parere ca toti adventistii o sa se duca la dracu??
10 aprilie 2011 la 17:11
Nicidecum! Mântuirea nu este legată de ținerea sau nu a Sabatului! Și… atenție la exprimare!!!
10 aprilie 2011 la 17:15
Atunci de ce mai tii Sabatul?
10 aprilie 2011 la 17:21
Păi cine ți-a spus ție că țin eu Sabatul? Sabatul meu este duminica!
10 aprilie 2011 la 17:22
Atunci de ce disconsiderati VT?
10 aprilie 2011 la 20:20
Ce te face să crezi că desconsiderăm Vechiul Testament? Cum să-l desconsiderăm din moment ce noi credem că Biblia este un tot unitar? Cum să-l desconsiderăm din moment ce se predică din el? Cum să-l desconsiderăm din moment ce familia Fecioarei Maria, mama Domnului nostru Isus Hristos își are rădăcinile bine înfipte în familiile Vechiului Testament?
10 aprilie 2011 la 20:22
Pai tocmai ai zis ca nu tii Sabatul, nu respecti restrictiile alimentare…
10 aprilie 2011 la 21:47
Așa, și care-i problema? În Vechiul Testament unele lucruri erau strict pentru evrei.
10 aprilie 2011 la 21:50
Deci numai ce vrei tu din Biblie e Cuvantul lui Dumnezeu!
10 aprilie 2011 la 21:59
Nu. Lucrurile sunt strict delimitate de Însuși Dumnezeu. Îți trebuie doar minte ca să le pricepi și să le judeci duhovnicește.
10 aprilie 2011 la 22:00
Da… ca asa zici tu!
10 aprilie 2011 la 22:02
Nu… Că așa zice Domnul!
10 aprilie 2011 la 22:10
Ma, da adventistii si iehovistii si altii… vad ca zic ca altfel zice Domnul!
10 aprilie 2011 la 22:46
Este strict problema lor și le respect părerea! Dacă vrei CU ADEVĂRAT să afli adevărul, de ce nu pui mâna să studiezi chiar tu Biblia? Dar să o studiezi profund și să meditezi la fiecare cuvânt, nu să o citești ca pe o carte oarecare!
11 aprilie 2011 la 12:58
Ma, nu o mai da la intors!
Adventistii citesc Biblia si ajung la o concluzie. Penticostalii citesc Biblia si ajung la alta.
Cum explici asta? Si de unde stii ca interpretarea ta este corecta, iar a lor gresita?
11 aprilie 2011 la 20:44
Repet: STUDIAZĂ BIBLIA CU ATENȚIE DACĂ VREI SĂ AJUNGI LA O CONCLUZIE CORECTĂ ȘI LA ADEVĂR!
11 aprilie 2011 la 12:38
Tizule.Ca sa poţi deosebi o interpretare adevarata faţă de una falsă trebuie sa vezi efectele produse de diversele interpretari.
11 aprilie 2011 la 20:18
Explica!