EvangheBlog – Un blog din suflet, pentru suflet

„Fiindcă atât de mult a iubit Dumnezeu lumea, că a dat pe singurul Lui Fiu, pentru ca oricine crede în El, să nu piară, ci să aibă viața veșnică.” (IOAN 3: 16) „Dacă cred că există Dumnezeu şi El nu există, n-am pierdut nimic. Dar dacă nu cred că există şi El există cu adevărat, atunci am pierdut foarte mult.” (BLAISE PASCAL, filosof, matematician și fizician creștin francez)

MEDITAȚII ZILNICE PE MARGINEA PSALMULUI 119 (17)

Scrie un comentariu


cropped-bible-1

17. Fă bine robului Tău, ca să trăiesc şi să păzesc cuvântul Tău!
(Psalmi 119:17)

 

VREAU SĂ TRĂIESC!

Ne naștem strigând. Trăim strigând (de multe ori unii la alții). Dar când plecăm de pe pământul acesta, de multe ori plecăm atât de tăcuți!… O vreme ne plâng toți care ne cunosc: familia, frații din biserică, prietenii, colegii de serviciu… dar nu după mult timp nu mai rămânem decât în amintirea familiei. De acolo nu ne șterge nimeni. Nici măcar timpul. Însă, preocupată de problemele ei zilnice, nici familia nu își reamintește în fiecare zi de noi.

Deodată, în noapte, se aude un strigăt: „DOAMNE, VREAU SĂ TRĂIESC!”.  Este strigătul celui ce se întoarce la Dumnezeu. Și eu am strigat. Sunt convins că și tu ai strigat. Și știți ce este minunat? Că Dumnezeu ne-a răspuns. Mi-a răspuns și mie, ți-a răspuns și ție. Am spus: „VREAU SĂ TRĂIESC CU TINE, DOAMNE! VREAU CA TU SĂ TRĂIEȘTI ÎN MINE ȘI PRIN MINE!”. Apostolul Pavel spune: Căci eu, prin Lege, am murit faţă de Lege, ca să trăiesc pentru Dumnezeu. ” (Galateni 2:19). Nu am alt gând decât să trăiesc cu Dumnezeu ca să am și eu parte de Împărăția Sa. La viața mea nu am văzut mulți morți sau muribunzi, dar atâția câți am văzut mi-au fost de ajuns. Țin minte că, în urmă cu câțiva ani (mai mulți) am stat un timp la căpătâiul unui muribund. N-am sesizat să se miște câtuși de puțin sau să mai aibă vreo putere, dar am sesizat că inima i se mișca ritmic în capul pieptului. Am sperat să-și revină, pentru că eram prieten, pot să spun, cu el. Nu s-a întâmplat lucrul acesta. A plecat de pe pământul acesta pentru totdeauna, dar nu a plecat acasă la Domnul pentru că nu se împăcase cu Dumnezeu.  Era un om foarte bun, dar ce folos? Mulți oameni sunt morali, fac fapte bune, vorbesc frumos, dar ce folos dacă își pierd veșnicia pentru că pleacă neîmpăcați cu Dumnezeu? Iată ce spune Domnul Isus: Şi ce foloseşte unui om să câştige toată lumea, dacă îşi pierde sufletul? Sau ce va da un om în schimb pentru sufletul său? ” (Marcu 8:36-37). Personal, regret fiecare suflet care merge în iad pentru că nu s-a întors la Dumnezeu. Mulți amână acest moment pentru mai târziu, dar când vine acest mai târziu tot ei spun că este prea târziu. Pe de altă parte, unii nu mai ajung niciodată acest mai târziu, pentru că pierd clipa chemării lui Dumnezeu și pleacă de pe pământ la o vârstă destul de tânără, unii chiar prea tineri. Am să vă relatez pe scurt cazul unui tânăr, o întâmplare adevărată. Avea vârsta de 25 de ani. Avea o fetiță născută (nu-mi place să spun rezultată!) dintr-o relație anterioară, relație care nu a mers. Apoi a început să frecventeze adunarea. Era aproape să încheie legământ cu Dumnezeu, după care urma să se căsătorească cu o fată creștină. CU O SĂPTĂMÂNĂ ÎNAINTE DE BOTEZUL LUI A FOST OMORÂT DE UN OM BEAT CARE AVEA O COSITOARE TRACTATĂ DUPĂ TRACTOR! Efectiv A TRECUT CU COSITOAREA PESTE EL ÎN MOD INTENȚIONAT! Acesta trebuie să fie ca un semnal de alarmă pentru toți tinerii. Nu știm câte zile avem. Duhul Sfânt, folosindu-se de autorul epistolei către evrei, ne spune că trebuie să ne pocăim ASTĂZI (vezi Evrei 3: 7, 8, 13)!

Expresia ca să trăiesc” este precedată de expresia „fă bine robului Tău” și urmată de expresia „să păzesc cuvântul Tău!”. Așadar, psalmistul spune, cu alte cuvinte: „Trăiesc PENTRU CĂ Tu mi-ai făcut bine și pentru aceasta păzesc cuvântul Tău.”. Dumnezeu ne-a făcut bine fiecăruia. Ce ne împiedică și pe noi ca, trăind, prin viața noastră să păzim cuvântul Său? Doamne, ajută-ne la lucrul acesta!

 

AMIN!

Autor: Dorel Puchea - Biserica „Harul” Lehliu Gară

profesor, 44 de ani, creștin penticostal, îndrăgostit de Dumnezeu, de natură și de profesie

Lasă un răspuns, dar fără jigniri și vulgarități! Acestea vor fi șterse și înlocuite cu (...).

