EvangheBlog – Un blog din suflet, pentru suflet

„Fiindcă atât de mult a iubit Dumnezeu lumea, că a dat pe singurul Lui Fiu, pentru ca oricine crede în El, să nu piară, ci să aibă viața veșnică.” (IOAN 3: 16) „Dacă cred că există Dumnezeu şi El nu există, n-am pierdut nimic. Dar dacă nu cred că există şi El există cu adevărat, atunci am pierdut foarte mult.” (BLAISE PASCAL, filosof, matematician și fizician creștin francez)

FUMATUL (16)

Scrie un comentariu


Reeditare din data de 13 iulie 2012

7.7) Fumătorul este un „fiu risipitor”

„El (Isus) a mai zis: „Un om avea doi fii. Cel mai tânăr din ei a zis tatălui său: „Tată, dă-mi partea de avere ce mi se cuvine.” Şi tatăl le-a împărţit averea. Nu după multe zile, fiul cel mai tânăr a strâns totul şi a plecat într-o ţară depărtată, unde şi-a risipit averea ducând o viaţă destrăbălată. După ce a cheltuit totul, a venit o foamete mare în ţara aceea, şi el a început să ducă lipsă. Atunci s-a dus şi s-a lipit de unul din locuitorii ţării aceleia, care l-a trimis pe ogoarele lui să-i păzească porcii. Mult ar fi dorit el să se sature cu roşcovele pe care le mâncau porcii, dar nu i le dădea nimeni. Şi-a venit în fire şi a zis: „Câţi argaţi ai tatălui meu au belşug de pâine, iar eu mor de foame aici! Mă voi scula, mă voi duce la tatăl meu şi-i voi zice: „Tată, am păcătuit împotriva cerului şi împotriva ta şi nu mai sunt vrednic să mă chem fiul tău; fă-mă ca pe unul din argaţii tăi.” Şi s-a sculat şi a plecat la tatăl său. Când era încă departe, tatăl său l-a văzut şi i s-a făcut milă de el, a alergat de a căzut pe grumazul lui şi l-a sărutat mult. Fiul i-a zis: „Tată, am păcătuit împotriva cerului şi împotriva ta, nu mai sunt vrednic să mă chem fiul tău.” Dar tatăl a zis robilor săi: „Aduceţi repede haina cea mai bună şi îmbrăcaţi-l cu ea; puneţi-i un inel în deget şi încălţăminte în picioare. Aduceţi viţelul cel îngrăşat şi tăiaţi-l. Să mâncăm şi să ne înveselim; căci acest fiu al meu era mort, şi a înviat; era pierdut, şi a fost găsit.” Şi au început să se înveselească.”  (Luca 15:11-24)

În „Pilda fiului risipitor” din Evanghelia după Luca (capitolul 15), Domnul Isus ne spune că fiul cel mai mic, după ce și-a cerut de la tatăl său partea de avere, s-a dus și a risipit-o în destrăbălări, într-o țară depărtată, așa că până la urmă a ajuns să pască porcii. Dar oare la ce se referă „partea de avere” pe care a risipit-o el? Ce este „partea de avere” pe care o dă Dumnezeu fiecărui om și pe care atâția o risipesc?

CANCER PULMONAR

CANCER PULMONAR

„Partea de avere” este tot ceea ce îi dă Dumnezeu omului prin naștere. Dumnezeu ți-a dat un trup, ți-a dat mâini și picioare, ți-a dat ochi ca să vezi, plămâni ca să respiri, ți-a dat atâtea daruri prețioase. Cât costă un ochi? Dar o mână, dar un picior, dar inima? Vedeți, sunt daruri scumpe, cărora nici nu li se poate pune vreun preț! Cât costă cei doi plămâni? Nu li se poate spune prețul. Dumnezeu i-a dat și fumătorului doi plămâni, iar el îi murdărește și îi distruge în fiecare zi cu fum de țigară. Nu este asta risipă? Desigur că este o mare risipă! Și vine și ziua când averea dată de Dumnezeu începe să se termine. Plămânul nu este din oțel inoxidabil, [ca] să nu se distrugă! Vine și ziua când constați că ai bronșită cronică sau astm bronșic sau poate chiar cancer pulmonar și atunci trebuie să dai ochii cu moartea.

Rob la porci. Dar nu numai atât. Domnul Isus ne spune că, după ce și-a risipit partea de avere cu mare ușurătate, fiul risipitor s-a dus și – de nevoie – s-a angajat ca argat la un proprietar bogat de prin locurile acelea, care l-a trimis cu porcii la păscut și care îl ținea și flămând.

Stăpânul acesta crud și nemilos din pildă îl reprezintă pe Diavolul. Dacă ai început să mergi pe calea fumatului, vei constata, într-un timp destul de scurt, că ai ajuns și tu rob la stăpânul acesta și de-acum înainte te va pune să-i paști porcii. Constați că țigara a pus stăpânire pe tine și de-acum te-a înrobit, ești sclavul ei, de fapt ai ajuns sclavul Diavolului.

De-acum încolo va trebui să cheltuiești mereu din banii tăi pentru țigări. Și când nu vei avea bani, va trebui să te împrumuți. Asta pentru că ai devenit rob, iar acum Diavolul, stăpânul tău, te trimite zilnic să-i paști porcii pe câmpiile murdare ale păcatului. Și robia ta va deveni din ce în ce mai grea. Stăpânul tău nemilos îți va mări mereu „norma”. Va trebui să mărești treptat doza zilnică de țigări fumate. Ba încă el te va scula și din somn chiar și noaptea și te va trimite cu porcii lui la păscut. Va trebui să fumezi din ce în ca mai mult, și ziua și noaptea, și să cheltuiești din ce în ce mai mulți bani pe țigări. Unii au ajuns să fumeze două sau chiar trei pachete de țigări pe zi! Va trebui să faci lucruri din ce în ce mai urâte și mai respingătoare, așa încât, până la urmă, chiar ție însuți îți va fi scârbă că le faci, dar nu vei avea cum să scapi, va trebui să le faci, pentru că acum nu mai ești liber cum erai odată, ești rob! Eu (autorul – fratele pastor Viorel Ungureanu, aici și peste tot în articolele despre fumat – n.n.) am văzut de nenumărate ori oameni în jurul meu zbătându-se în această amară și grea robie.

Cunosc pe un om în vârstă, fumător, care a fumat toată viața lui și care acum, la bătrânețe, își dă toată pensia pentru țigări, iar de mâncat mănâncă din pensia soției lui. Când el primește pensia, o consumă toată într-o singură zi, plătind datoriile făcute luna trecută. Apoi, în luna următoare, face alte datorii, deoarece trebuie mereu să fumeze.

Îmi amintesc că, uneori, când stăteam de vorbă cu vreun călător în tren și îi spuneam ceva din Biblie, mi se întâmpla următorul lucru: dacă cel cu care vorbeam era fumător, îl vedeam cum, la un moment dat, se ridica brusc în picioare și îmi spunea: „Vă rog să mă scuzați, dar trebuie să ies afară pe culoar, să fumez o țigară.” Și ieșea și se ducea să fumeze. Mi s-a întâmplat asta chiar și când vorbeam cu oamenii despre pilda fiului risipitor și despre stăpânul care îi trimite cu porcii la păscut, pe cei care au ajuns robii lui. Și când oamenii cu care stăteam de vorbă se ridicau și se duceau să fumeze, mă gândeam că acest stăpân i-a spus și omului acestuia chiar acum: „Ce stai și-l asculți pe ăsta cu Evanghelia? Ție nu-ți trebuie Evanghelie! Treci la păscut porcii!” Și bietul rob se ducea să execute ordinul.

Pe baza celor spuse în această pildă, înțelegem că toți oamenii care fumează sunt „fii risipitori” și „robi ai păcatului”, care au ajuns să pască porcii Diavolului. Consecința directă a acestei situații tragice este că dacă oamenii care au ajuns în această stare nu fac nimic [ca] să scape din această robie, când vor muri ei nu vor fi primiți în Împărăția Cerurilor, ci vor fi trimiși în iad.

EFECTELE FUMATULUI!!! FIȚI FOARTE ATENȚI, MAI ALES DACĂ ȘTIȚI ENGLEZĂ! EU AM RĂMAS MUT DE UIMIRE!

 

Sursele imaginilor: resurse pentru CATEHEZĂ.ro, PozeMedicale.org

(Va urma.)

Autor: Dorel Puchea - Biserica „Harul” Lehliu Gară

profesor, 44 de ani, creștin penticostal, îndrăgostit de Dumnezeu, de natură și de profesie

Lasă un răspuns, dar fără jigniri și vulgarități! Acestea vor fi șterse și înlocuite cu (...).

