Datorită faptului că mi-am propus ca pe blogul meu să abordez subiecte de ordin religios, este posibil ca acest articol să fie singurul care să aibă și o oarecare notă politică. Nu sunt un politician, sunt un simplu om care constată anumite lucruri, așa că nu am pretenția că părerile mele sunt cele mai avizate, deși sunt documentate.
Trăim zilele din urmă, când știm că Satana nu doarme, iar atacurile sale sunt din ce în ce mai furibunde, tocmai pentru că el știe că vremea lui se apropie de sfârșit. Sfântul Apostol Petru spunea: „Fiți treji și vegheați! Pentru că potrivnicul vostru, diavolul, dă târcoale ca un leu care răcnește și caută pe cine să înghită. Împotriviți-vă lui tari în credință, știind că și frații voștri în lume trec prin aceleași suferințe ca voi.” (1 Petru 5: 8, 9). Nu mai este mult și totul va lua sfârșit.
Tocmai de aceea nu ne mai miră anumite lucruri care se întâmplă în ziua de astăzi în lumea asta păcătoasă și coruptă. Am citit mai deunăzi anumite lucruri cutremurătoare pe un blog oarecare (nu voi da denumirea acestuia din politețe). Pe acel blog, sub „cupola” unei așa-zise ortodoxii (înțelese greșit, desigur), administratorul acestuia scria câteva lucruri îngrozitoare despre Copiii Domnului în general, dar cu referire în mod special la penticostali și la „duhul penticostal”, așa cum îl numea el. Erau blasfemii pe care nu îmi permit să le reproduc pentru că îmi este teamă de Dumnezeu. O teamă sfântă, zic eu. Cercetând mai aprofundat, am aflat că persoana respectivă și altele câteva care au scris pe acel blog fac parte din gruparea „Noua Dreaptă” sau „Mișcarea Legionară”, urmașă a fostei „Legiuni Arhanghelul Mihail”, la care a fost anexată ulterior „Garda de Fier” sau sunt adepți ai ideilor promovate de către aceasta.
Cine/ce a fost „Legiunea”? Aceasta a fost o grupare politico-religioasă care a funcționat în perioada interbelică, făcând parte și din guvern pe vremea regelui Carol al II-lea. Practic, Mișcarea Legionară a fost o organizație naționalistă care, inițial, dorea să cuprindă în rândurile sale orice partid sau formațiune politică ce dorea să lupte împotriva expansiunii comunismului din Uniunea Sovietică.
Promotorii și principalii ei artizani și exponenți au fost: Corneliu Zelea-Codreanu, Radu Mironovici, Corneliu Georgescu și Ilie Gârneață. Aceștia au înființat Legiunea la data de 24 iunie 1927.
Printre caracteristicile acestei grupări erau și următoarele:
- membrii săi purtau uniforme verzi, de unde și denumirea de „cămășile verzi”, iar în picioare aveau cizme negre din piele;
- simbolul acesteia era crucea triplă sub forma unei rețele de zăbrele, denumită și „Crucea Arhanghelului Mihail”;
- se diferenția de grupările fasciste din Europa prin faptul că punea accent foarte mare pe religia ortodoxă, dar aveau puncte comune în ceea ce privește recurgerea la violență și asasinatele politice (în special).
Sub acest aspect vreau să discutăm despre relevanța unei asemenea grupări în România zilelor noastre. Legionarii au executat o serie de asasinate, fie prin prisma unui naționalism dus până la extrem, fie din cauza unei religiozități excesive până la fanatism. Printre personalitățile marcante ale perioadei interbelice asasinate de către legionari menționăm pe:
- ARMAND CĂLINESCU, prim-ministru al Regatului României, asasinat în apropiere de domiciliul său din Cotroceni sub pretextul că ar fi ordonat lichidarea unor legionari, printre care și Corneliu Zelea-Codreanu;
- VIRGIL MADGEARU, om politic, asasinat în pădurea Snagov, în aceeași zi și într-un mod asemănător cu Nicolae Iorga;
- ION GHEORGHE DUCA, prim-ministru al Regatului României, asasinat pe peronul gării din Sinaia pentru că a scos „Garda de Fier” în afara legii;
- NICOLAE IORGA, istoric și om politic, asasinat pe șoseaua Ploiești-Strejnic, cam la 1 km. de Strejnic;
- alți peste 60 de foști demnitari asasinați în penitenciarul Jilava.
În ceea ce privește asasinarea unei părți dintre aceștia, legionarii nu recunosc nici în ziua de astăzi acest lucru. Totuși, sunt documente care s-au păstrat și care stau mărturie și aduc o oarecare lumină asupra acestor lucruri. Iată, spre exemplu, o scrisoare primită de către marele istoric Nicolae Iorga de la așa-numita „Echipă a morții nr. 12”:
„Domnule Iorga, în drumul spre guvernarea României, Partidul Totul pentru Ţară (partidul legionarilor – n.n.) nu se mai împiedică de nici o persoană, oricine să fie si oricât de sus pusă. Acţiunea d-voastră contra «Partidului Totul pentru Ţară» este îndreptată si contra Ţării, căci ţara şi-a pus nădejdea în acest partid. Pentru aeasta vă considerăm un Trădător. Vă prevenim să vă astâmpăraţi. Contrar, echipa morţii nr. 12 din laşi îşi va îndeplini misiunea cu care a fost însărcinată, adică suprimarea D-voastră”.
Echipa morţii nr. 12
După venirea la putere prin alianța încheiată cu guvernul Antonescu, legionarii au promulgat o serie de legi antisemite și au promovat o serie de pogromuri și asasinate politico-religioase, culminând cu uciderea a peste 100 de evrei în Bucureștii anului 1940 și cu alte trei zile de război civil după înlăturarea lor de la putere, în 1941. Toate acestea „se leagă” cu ceea ce noi știm despre prigoana suferită de bisericile evanghelice în anii `30. Ca exemplu, botezurile noilor convertiți aveau loc noaptea, la adăpostul întunericului, de teama represaliilor!
După asasinarea lui Corneliu Zelea-Codreanu conducerea mișcării a fost preluată de către Horia Sima, care avea numeroase legături externe, mai ales cu conducerea Germaniei naziste. Dealtfel, acesta s-a și retras ulterior (a fugit) în Germania.
Și toate acestea și pe fondul unei religiozități dusă la extrem! Acum, noi știm că Hristos ne-a chemat la pace, la dragoste; cum pot avea loc aceste lucruri sub pretextul dragostei de Hristos și al apărării „credinței strămoșești”? Se poate ca în numele „credinței străbune” să fie începută o prigoană împotriva creștinilor veritabili (oricum s-ar numi ei)? Se prea poate! Am citit, într-un chestionar referitor la „Noua Dreaptă”, un răspuns uluitor. Întrebarea suna cam așa: „Ați dori ca pe viitor să faceți parte din această organizație?”. Mai mult de 50% au răspuns cu „DA” și mai puțin de 50% au spus „NU”.
Este un subiect demn de luat în seamă și care ar trebui să ne pună pe gânduri…
DOMNUL SĂ PĂZEASCĂ ROMÂNIA!
16 iulie 2010 la 10:20
Se pare că distinșii noștri prieteni neolegionari au cam rămas fără replică! Vom vedea …
20 iulie 2010 la 19:40
Cred că aţi remarcat cât de tare s-au înfuriat în momentul în care am făcut afirmaţia prin care ziceam că discursul lor se aseamănă cu cel nazist. Atitudinea domniilor lor ridică un mare semn de întrebare. Dumneavoastră aţi atacat un subiect delicat la care ei răspund pueril, tot atât de pueril pe cât au răspuns şi ucenicii. Cristos ne-a învăţat să iubim şi să nu facem rău sub nici o formă, împotriva dragostei nefiind lege.
Da, eu m-am gândit mult dacă să postez sau nu acest articol. Dacă vă amintiți, la un moment dat v-am cerut părerea dacă să o fac sau nu, deoarece inițial hotărâsem ca pe blogul meu să apară doar articole cu caracter religios. Totuși, m-am hotărât să fac acest lucru ca urmare a vehemenței cu care ei pozează în apărătorii ortodoxiei. Oare Biserica Ortodoxă chiar are nevoie de astfel de „apărători”? Cu siguranță, NU! Acest articol a apărut și datorită dorinței mele de a ieși adevărul adevărat la suprafață. Spre exemplu, ei spun că nu au nicio legătură cu grupările naziste, dar fotografia cu salutul lor cred că spune totul! Nu e de mirare, de aceea, că – odată stârniți și lezați în orgoliu – reacționează la fel ca un cuib de viespi agitate!
E adevărat că, Cristos le-a spus următoarele cuvinte: „Apoi le-a mai zis: „Când v-am trimis fără pungă, fără traistă şi fără încălţăminte, aţi dus voi lipsă de ceva?” „De nimic”, I-au răspuns ei. Şi El le-a zis: „Acum, dimpotrivă, cine are o pungă s-o ia; cine are o traistă, de asemenea, s-o ia; şi cine n-are sabie să-şi vândă haina şi sa-şi cumpere o sabie. Căci vă spun că trebuie să se împlinească cu Mine aceste cuvinte scrise: „El a fost pus în numărul celor fărădelege.” Şi lucrurile privitoare la Mine sunt gata să se împlinească.” „Doamne”, I-au zis ei, „iată aici două săbii.” Şi El le-a zis: „Destul!”” . O altă relatare, a Apostolului Ioan cunoscut deasemenea şi ca Apostolul iubirii ne spune următoarele: „Simon Petru, care avea o sabie, a scos-o, a lovit pe robul marelui preot şi i-a tăiat urechea dreaptă. Robul acela se numea Malhu. Isus a zis lui Petru: „Bagă-ţi sabia în teacă. Nu voi bea paharul pe care Mi l-a dat Tatăl să-l beau?”
Evanghelistul Matei completează relatarea Apostolului Ioan şi el mai spune o afirmaţie pe care Mântuitorul a făcut-o: „Atunci Isus i-a zis: „Pune-ţi sabia la locul ei; căci toţi cei ce scot sabia de sabie vor pieri.” Pe cât de pueril gândeau, pe atât de pueril acţionau…îl vedem pe Simon Petru, apostrofat de Domnul Isus. Petre, bagă-ţi sabia în teacă…Petre tu nu ai înţeles ce ţi-am spus eu…
În ceea ce privește ilustrația folosită de ei cu Isus și ucenicii trimiși în lume, răspunsul lor este, într-adevăr, pueril. Să dovedească astăzi, în zilele noastre, să spună câți misionari ortodocși duc Evanghelia la triburile barbare, spre exemplu, punându-și viața și familia în pericol! Câți dintre ei fac asta?
20 iulie 2010 la 21:56
Nu cred că au un răspuns la această întrebare
4 martie 2014 la 0:05
Gasim multe greseli in articol. Sa nu mai vborbim de lipsa de obiectivitate.
Salutul legionar este ca cel roman.
Daca traiai in vremurule acele, si TU, erai LEGIONAR.
4 martie 2014 la 18:40
Mie mi se pare că salutul legionar seamănă cu „Heil Hitler!”. Oricum, în niciun caz nu aș fi fost legionar. N-am auzit de vreun pocăit din acele vremuri să fie legionar.
4 martie 2014 la 19:09
Si Hitler a preluat salutul.
4 martie 2014 la 19:19
Și ei l-au copiat pe Hitler. Uite, la noi e un salut mult mai frumos: „Pacea Domnului!”.
4 martie 2014 la 19:11
Nu erai tu atunci, evanghelic (asta este cuvantul corect).
Dar erai legionar.
4 martie 2014 la 19:20
De unde știi? Ești vizionar? Câți evanghelici legionari ai văzut sau de câți ai auzit?
21 iulie 2010 la 7:50
Păi, normal că nu au! Poate doar să „fabrice” unul! Mă întreb: oare de ce nu mai reacționează în niciun fel prietenii noștri? Ce-o fi cu ei?
21 iulie 2010 la 22:06
Vă propun o ipoteză de lucru: să presupunem că nu credeau că vor fi descoperiţi aşa curând, poate niciodată. Dacă asta e adevărat nu aveau un discurs pregătit pentru o astfel de situaţie, acum nu fac altceva decât să pregătească o nouă ofensivă, cu un alt discurs. N-au făcut altceva decât să-ţi subestimeze adversarul, au lăsat garda jos şi au luat un „croşeu” care, culmea, tot ei şi l-au dat singuri
21 iulie 2010 la 22:40
Da, foarte interesant răspunsul dumneavoastră! Sincer, chiar m-am amuzat foarte tare (la propriu) datorită tonului oarecum ironic (așa mi s-a părut, scuze dacă greșesc!) Dar comentariul este absolut întemeiat! Teoria dumneavoastră este foarte posibilă, căci am văzut că nici pe blogul lor nu mai este prea mare vânzoleală! Nici nea Costică, nici Mihail și nici TLC nu mai zic nimic. Parcă au amuțit cu toții! Posibil să aveți dreptate în sensul că este o disimulare și că, de fapt, cei trei sunt unul singur. Dar atunci mă tem că au o problemă de sănătate mintală (foarte serioasă, dealtfel): dedublare de identitate!
21 iulie 2010 la 22:52
De-o fi una, de-o fi alta ce e scris şi pentru noi,
Bucuroşi le-o duce toate, de e pace de-i război.
Slăvit să fie Domnul! Dar parcă e mai bine când e pace, nu?!? Oricum, eu știu că pe noi Domnul nostru (slăvit să fie Numele Lui!) ne învață ca, atât cât atârnă de noi, să trăim în pace cu toți oamenii. Nu-i așa?
21 iulie 2010 la 23:31
Iată link-ul despre care vă spuneam: http://mariuscruceru.ro/2010/07/20/botez-cu-foen-ul-despre-puterile-magice-si-spirituale-ale-uscatorului-de-par/
21 iulie 2010 la 23:14
Foarte adevărat, ce spuneţi dumneavoastră, frate Dorel. Referitor la pacea şi liniştea de care avem parte acum (de care înaintaşii noştrii nu s-au putut bucura), aş spune că noi nu ne folosim aşa cum ar trebui de ea, nu o valorificăm la maxim…mi-e teamă că vom regreta zilele astea şi nimic nu le va mai aduce înapoi…în rest Domnul să fie cu noi cu toţi!
21 iulie 2010 la 23:33
AMIN!
22 iulie 2010 la 10:40
Începând de astăzi de la ora 14,00 și până duminică sau luni după amiază voi ieși din „peisaj”. Comentariile dumneavoastră vor fi vizualizate și moderate la întoarcerea mea. Până atunci vor rămâne în așteptare. Vă mulțumesc!
28 iulie 2010 la 13:00
Am revenit din „minivacanță”. Putem reîncepe dialogul?
28 iulie 2010 la 13:24
Bine aţi revenit!!! Să continuăm…
Ok!
11 august 2010 la 10:02
Urmăriți documentarul de la adresa următoare! Este foarte interesant! Vizionare plăcută!
http://documentare.italk.ro/miscarea-legionara-1996/
*Documentarul a fost preluat de pe „iTalk – Filme documentare online„. Cu mulțumiri!
30 august 2010 la 20:25
Foarte bun acest documentar. Consider că mule lucruri sunt lămurite acolo şi cel ce e sincer cu sufletul lui va face diferenţa.
30 august 2010 la 20:41
De acord! Totuși cred că încă mai sunt multe lucruri ascunse în „tenebrele” (neo)legionare și care, poate, nu vor ieși niciodată la lumină decât în Ziua Domnului, când toate lucrurile vor fi descoperite, potrivit Bibliei.
30 august 2010 la 20:47
Lucruri ascunse? Care sunt acelea
30 august 2010 la 20:54
Nu știu care sunt, dar sunt convins, la ce atitudine au ei, că încă nu se cunosc toate lucrurile despre ei. Sunt sigur că încă mai sunt lucruri controversate în ceea ce-i privește. Dar astea nu sunt decât păreri personale.
30 august 2010 la 20:57
E posibil să aveţi dreptate, totuşi zic, să nu ne lansăm în speculaţii.
30 august 2010 la 21:00
Așa este. Tocmai de aceea am spus CRED și țin să subliniez că este DOAR o părere personală.
30 august 2010 la 21:12
Știți ce mă miră? Faptul că pe blogul lui Mihail ăștia (neolegionarii) sunt așa de „tari în clonț”, dar la acest articol văd că nu au trimis niciun comentariu! Oare de ce?
30 august 2010 la 23:25
De ce nu au trimis nici un comentariu? Poate pentrucă avem argumente suficient de solide.
30 august 2010 la 23:35
Și eu cred la fel! În acest caz, înseamnă că le-am cam închis gura! De fapt, nu noi, ci Domnul!
16 septembrie 2010 la 21:42
Domnul meu,d-voastra se pare ca ati ramas blocat la varsta de 15 ani.EU V-AM ATACAT SI AM SA VA MAI ATAC DE FIECARE DATA!!!
http://garduldefier.wordpress.com/2010/09/02/atentie-la-sectele-care-au-impanzit-bucurestiul/
Aici este o tara crestin ortodoxa in proportie de 95%,niste erezii blestemate ca cele penticostale n-au ce cauta in Romania.Lasati atitudinea acesta de „sfinti” si spune-ti de unde aveti bani pt asa zisele „biserici”.Nu mai manipulati bietii oameni cu smintelile d-voastra.”Copiii Domnului” au fost o secta din America,infintata de catre un alcoolic notoriu.Cum si penticostalii sunt o secta deosebit de periculoasa la nivel de Romania.Aveti impresia ca aici este sat fara caini?
16 septembrie 2010 la 22:06
De când România este strict ortodoxă? Dacă este așa, propuneți, vă rog, un amendament la Constituția României! Aceasta numește grupările religioase recunoscute de stat „culte”, nu „secte”. Or, eu știu că nimeni nu este mai presus de Constituție! Cât privește atitudinea de sfinți, se pare că dumneavoastră o adoptați! Bine vă mai asemănați cu Hitler în ceea ce privește concepțiile sale eronate despre așa-zisa „rasă ariană”… Banii pentru biserici… de ce vă interesează? Eu v-am întrebat de unde aveți bani pentru Catedrala Mântuirii Neamului? Faptul că îi chemăm pe oameni la Domnul este o manipulare? Penticostalii? Da, sunt periculoși! Foarte! Periculoși pentru că încearcă să salveze oamenii care trăiesc în păcat sub ochii dumneavoastră îngăduitori! Periculoși pentru că prin ei lucrează Dumnezeu (și nu numai prin penticostali!), trezește oamenii, iar bisericile ortodoxe rămân din ce în ce mai goale! Asta este teama dumneavoastră! Teama că preoții vor rămâne fără pâine, fără „obiectul muncii”! Iar România nu este un sat fără câini! Cu siguranță NU! Are destui câini! Și încă din ăia care latră tare! Mai cunosc și eu câțiva dintre ei…
14 iulie 2013 la 10:45
Domle mie imi place de Dumneavoastra. Si stit de ce? Pentru ca sunteti extrem d evehement impotiva miscarii legionare. Ca nu aveti date si manipulati o asa zisa pseudoistorie e nerelevant devreme ce Dumneavoastra, prin duhul sfant cu care v-a blagoslovid Dumnezeu , Iehova , Allah si Budha sunteti posesorul adevarului absolut.
In primul rand ar trebui sa diferentiati Miscarea legionara de Garda de fier si Partidul Pentru Tara. Miscarea Legionara nu a fost o miscare politica sau cel putin in prima faza nu asta si-a dorit. Pogromurile si asasinatele au fost facute duma moartea Capitanului si sub directa conducere a lui Horia Sima care dealtfel nici nu este recunoscut ca avand vreun merit in Miscarea Legionara. Ati putea sa imi aratati un singur document care face referire la Horia Sima in raport cu Miscarea Legionara?
Poate nu stiti dara singura micare interbalica , care nu a fost condamnata la procesul de la Nurnberg vca fiin extremista si antisemita a fost Miscarea Legionara. Dar, se pare , ca Dumneavoastra va ijspirati din propaganda comunista . Ceea ce nu e rau pentru ca si voi asa zisii credinciosi penticostali iehovisti si alti asemena sunteti la fel de manipulatori ai adevarului ca si comunistii. Si cu asta lectia de istorie s-a terminat. Daca vreti sa discutam si probleme teologice va stau la dispozitie. Nu sunt nici preot si nici profesor de teologie dar am senzatia ca pe aceste subiecte va dau clasa.
14 iulie 2013 la 18:04
Doar ai senzația! Îmi este foarte clar după modul încâlcit în care te exprimi și după multele greșeli pe care le faci câtă istorie ai putut să înveți!
4 martie 2014 la 0:10
Legionarii nu aveau treaba cu rasa Ariana. Astea sunt inventii. Rau sa fi si habotnic, mincinos si rau intentionat.
Chiar ca te-ai portretizat bine in personajul unui caine, care latra in zadar.
4 martie 2014 la 18:42
Te invit să păstrezi un ton civilizat!
4 martie 2014 la 19:15
Asa vorbesti de parca numai la voi este Hristos.
De cand Domnul este numai la voi??
4 martie 2014 la 19:21
Nu spune nimeni asta. De ce îmi pui în gură cuvinte pe care nu le-am rostit?
4 martie 2014 la 19:36
Asta ai spus
„Faptul că îi chemăm pe oameni la Domnul este o manipulare? „
4 martie 2014 la 19:38
Asta și susțin! A-i chema pe oameni la Domnul nu înseamnă a-i manipula. Dacă ar fi așa, primii care ar fi trebuit acuzați de manipulare ar fi trebuit să fie Domnul Isus și sfinții apostoli. Dar nu este așa.
4 martie 2014 la 19:50
De cand Domnul este numai la voi??
4 martie 2014 la 22:02
Păi cine spune asta? Noi nu susținem așa ceva.
27 septembrie 2010 la 20:19
„Aici este o tara crestin ortodoxa in proportie de 95%”
Ma faceti sa rad, domnule sau doamna…iar rasul meu e partial ironic dar are o mare tenta de durere in el…
Revin cu o intrebare obsedanta: ce tara crestina a mai ucis in 20 de ani aproape 20.000.000 de copii? Domnia voastra chiar credeti ca Dumnezeu numeste acest popor crestin? Eu ma indoiesc…
15 ianuarie 2011 la 22:58
Aici iar greșești! La ultimul recensământ (cel din 2002) proporția era de 86,7%. Mai citește și tu!
15 ianuarie 2011 la 23:00
Răspunsul era pentru Gardul de fier.
16 septembrie 2010 la 21:47
Articolul d-vostra este pe post de „Cancan” in blogosfera.De aici rezida si cultura d-voastra in materie de politica.Pur si simplu cersiti atentie,doriti sa fiti bagat in seama.Va-m facut acest favor si m-am deranjat sa va ofer un raspuns ca replica la un articol pueril si patetic.
16 septembrie 2010 la 21:58
Domnule care nu vă declinaţi identitatea…
Faceţi-ne încă un favor şi nu ne mai luaţi în seamă!
Faceţi-vă şi domniei voastre unul şi învăţaţi să scrieţi corect!
Cu tot respectul…
16 septembrie 2010 la 22:13
Frate Corneliu, lăsați-i să se manifeste! Vor și ei să se bage în seamă… Cât despre scris… asta-i cultura legionară, cred.
16 septembrie 2010 la 22:11
Articol de Cancan? Cel puțin am satisfacția că l-am scris eu cu mâna mea! Despre ale dumneavoastră, ce să spun… sunt copy-paste! Iar în ceea ce privește cultura mea, acest subiect nu vă privește atâta vreme cât eu nu m-am legat de cultura dumneavoastră! Atenție nu cerșesc, pentru că eu nu doresc să fiu în centrul atenției, ci doresc să-L aduc pe Hristos în centru atenției. Că v-ați deranjat nu este o noutate. Pe dumneavoastră și ai dumneavoastră mereu vă deranjează câte ceva!
27 septembrie 2010 la 20:22
Hotul striga hotul…stim asta…
Nu ne mai plictisiti cu replicile dumneavoastra…
18 septembrie 2010 la 15:07
http://garduldefier.wordpress.com/2010/09/18/sectele-periculoase-care-s-au-inflitrat-in-romania-penticostalimormonimartorii-lui-iehova/
Am raspuns la intrebari printr-un articol.Voi nu sunteti altceva decat niste eretici si niste inselatori.O sa avem noi grija ca toata lumea sa afle despre ce faceti.Cat de curand o sa publicam anumite lucruri despre secta penticostala.
18 septembrie 2010 la 15:53
Un răspuns tipic…fără cuvinte proprii, doar un discurs scris de alţii pe care îl îmbrăţişaţi fără să meditaţi la el; naiv şi pueril…
18 septembrie 2010 la 16:15
Ce vă miră, frate Corneliu? Sincer! Doar ei sunt generația „Copy – Paste”!
18 septembrie 2010 la 23:21
Nu mă miră, frate Dorel…m-am obişnuit cu astfel de practici (plagiaturi).
18 septembrie 2010 la 16:12
Dragă gardule (căci altfel cum să-ți spun?), pe ce te bazezi când spui că suntem niște eretici? Nu de alta, dar am putea și noi să spunem același lucru despre voi! Și cum o să ai grijă să afle lumea ce facem noi când noi facem totul la lumina zilei, cum spune Biblia? ai susținere pentru lucrurile pe care vrei să le publici? Nu de alta, dar altfel vei fi tras la judecată! Și nu de oameni…
PREDICĂ ELECTORALĂ
DUHU` LUMII
PREOT TÂRGOVEȚ
NO COMMENT!
MAI DORIȚI?
CINE PLĂTEȘTE, PRIMEȘTE!
18 septembrie 2010 la 16:23
Stai linistit ca vei vedea.Am sa public interviuri cu fosti „pocaiti” penticostali.Cum sta treaba cu banii,de unde vin finantele…lumea va deschide ochii larg in privinta manipularii voastre.Vom avea grija sa publicam cat mai multe articole despre periculoasa secta penticostala.Sunt destuio oameni care au plecat din randurile voastre si acum vor sa faca adevarul cunoscut.Sa vedem cat de legala este „zeciuala” pe care voi o practicati.
18 septembrie 2010 la 17:53
Oooo, abia aștept! No problem! Sunt destule videoclipuri cu preoți și călugări care s-au pocăit! Cum se pot „fabrica” moaște din oasele unui ciobănesc! Și alte alea! Ce zici de asta? Până una-alta, ascultă asta: http://www.trilulilu.ro/sebimiclau/79fce44fab173e
Cât despre zeciuială, se pare că nu cunoști textul din Maleahi 3: 10! A, da, am uitat că voi luați din Sfânta Scriptură numai ceea ce vă convine!
Și mai învață și tu să scrii corect, printre altele, cu diacritice! Știi ce-s alea?
18 septembrie 2010 la 16:37
@ corneliu rotar
Articolul este scris de mine.Eu am avut grija ca sa atrag atentia oamenilor asupra voastra.Tot eu am stat langa voi cand ati iesit in strada si am convins multa lume sa nu ma i-a porcariile voastre de reviste.
http://garduldefier.wordpress.com/2010/09/02/atentie-la-sectele-care-au-impanzit-bucurestiul/
Avem in vedere o ampla campanie la nivel de internet si strada,asupra tremuratoriilor penticostali.Campanie in care se vor implica de la preoti pana la calugari.Ne vom interesa si noi de ce domniile voastre nu platiti impozit la stat.Vom elucida si misterul prin care oamenii va doneaza asa zis „zeciuala”.N-aveti impresia ca va faceti de cap in Romania,dupa cum doriti.
18 septembrie 2010 la 18:09
Fratele Corneliu nici nu a spus că nu ar fi scris de tine. S-a referit la faptul că anumite idei se repetă și la tine și la alții de teapa ta. Idei antisemite și – în definitiv – antiumane. Nu mă miră, pentru că Biblia ne înștiințează despre voi. Preoții și călugării voștri, în loc să se ocupe de ograda altora, mai bine și-ar vedea de treabă și nu i-ar bate pe oameni sau alte lucruri pe care le fac.
EXEMPLE:
18 septembrie 2010 la 23:25
Da…da…da…ştiu că e scris de domnia voastră în variantă copy-paste…
Aşa pot scrie şi eu 10 articole zilnic…fiţi pe pace….
22 noiembrie 2010 la 18:41
Văd că domnu` gardu` nu mai dorește să converseze cu noi. Domnule gardule, parcă ziceai ceva de faptul că noi nu plătim impozit. De ce bisericile ortodoxe – după câte știu eu – sunt scutite de la multe impozite și dări către stat? Sunt mai cu moț? Dacă citești aceste rânduri, aștept răspuns!
Pingback: Tremuratorii incep sa tremure…DE FRICA? « Impreuna spre marea biruinta legionara
18 septembrie 2010 la 17:45
Frică? De ce, dragă gardule? Sau de cine? De tine? Nicidecum! Un gard, la fel ca orice alt idol, nu poate vorbi, nu se poate mișca și nu este decât o sperietoare într-un ogor de castraveți (vezi Ieremia 10: 5). A, te deranjează videoclipurile postate? Problema ta! Spui că ești asaltat de mesajele mele! În primul rând un blog este un loc unde, în principiu, fiecare își poate expune ideile cum dorește. Depinde de administratorul blogului dacă le aprobă sau nu. Apoi, nu cred că 3-4 postări reprezintă un asalt. Dacă-i așa pentru tine, atunci mă bucur pentru că asta înseamnă că te-am băgat, oarecum, în sperieți.
18 septembrie 2010 la 23:34
Eu nu am de ce să tremur de frică? Ce mi-aţi putea face? Mi-aţi lua posesiunile materiale? Mi-aţi lua viaţa? Credeţi că lucrurile astea sunt de valoare înaintea mea? Fiţi pe pace…mi-e teamă doar de cel care poate să-mi distrugă sufletul, adică de Dumnezeu…dar nu am frica aceea că dacă nu fac ce trebuie mă bate sau cine ştie ce îmi face…ci am respectul şi credinţa că El şi numai El e Dumnezeu şi în control.
În rest, toate cele bune…domnule….
18 septembrie 2010 la 18:16
Mai am o nelămurire, dragă gardule. Voi spuneți că simbolul vostru nu reprezintă un gard cu zăbrele, ci crucea Arhanghelului Mihail. Atunci tu de ce folosești pseudonimul „garduldefier”? Ai, măcar, demnitatea și dă-ți numele adevărat așa cum fac și eu. Ți-e teamă?
18 septembrie 2010 la 18:40
Am văzut pe blogul tău imagini cu biserici neoprotestante care au ars (în proporții diferite), pe care tu le prezinți ca pe o „justiție divină”. Ce spui, însă, de bisericile ortodoxe care au ars? Nu-i oare tot mâna divină? Întreb și eu! Este trist când te bucuri de necazurile altora și mai și spui cu afront că ești creștin! Ce fel? Biblia ne învață și ne spune: „Bucurați-vă cu cei ce se bucură, plângeți cu cei ce plâng.”
Am mai observat că nu ai binevoit să îmi aprobi comentariile de pe blogul tău. Acum, cine e deranjat? Nu-i problemă, e blogul tău! În consecință, îmi rezerv dreptul de a aproba sau nu comentariile tale pe blogul meu.
7 octombrie 2010 la 22:15
Hopa, se pare că au cam amuțit prietenii noștri! Numai pe blogul lui Mihailandrei mai au „clonț”! Oare de ce?
7 octombrie 2010 la 22:16
Poate este sub „demnitatea” lor să intre pe bloguri „eretice”?
15 ianuarie 2011 la 22:44
Culmea este că nu a fost nevoie să-i anulez niciun comentariu domnului „Gardul de Fier”! Încă îl aștept!
20 decembrie 2011 la 20:32
Am deplina convingere ca in spatele unei astfel de actiuni sta “biserica” ..ORTODOXA.. care pierde foarte mult teren in ultima perioada… loveste si musca in tot ce prinde si tine cu dintii de imaginea care deja este toata ferfelita si patata…..si inca o sa mai mearga in jos…. pentru-ca e numai INSALACIUNE si tine milioane de suflete in amagire si le croieste drumul spre ..IAD…
Trebuie sa isi faca lucrarea si anticristul care vad ca se foloseste de ortodoxie pentru a defaima si ponegri ADEVARUL.
20 decembrie 2011 la 20:50
Sunt de acord cu dumneavoastră. Nu cred, totuși, că trebuie să generalizăm. Cu toții avem cunoscuți și prieteni ortodocși care merită prețuirea noastră (sau cel puțin eu așa cred), dar care încă nu-L cunosc personal pe Domnul Hristos. Lor trebuie să le vestim noi pe adevăratul Hristos, cel viu, nu cel zugrăvit în icoane. Însă sunt sigur că în cer vom întâlni și ortodocși. Nu știu în ce proporție (Dumnezeu știe!), dar cred că așa va fi.
4 martie 2014 la 0:00
Mai aveti de invatat multe despre legionari…
4 martie 2014 la 18:37
Știu cât îmi trebuie să știu.
4 martie 2014 la 19:10
Nu stii.
Esti prost informat.
4 martie 2014 la 19:20
Crezi ce vrei.
5 august 2014 la 8:46
salutul roman era un salut pagan!legiunea sa nascut la cei ce au incercat prin metode materiale sa readuca Duhul Sfant pierdut de BOR prin intrarea in schisma cand a acceptat congresul satanist de la Constantinopol unde sa legalizat schimbari oricand si oricum in Biserica!crestinism cu ranga credinta cu biciul
6 august 2014 la 10:41
Așadar, cum considerați salutul legionar?